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Chirico, Giorgio de, 1888~1978

이탈리아의 화가

국       적  : 이탈리아
활동 분야  : 예술
출  생  지  : 그리스
주요  저서 : 《에브도메로스 Hebdomeros》(1929),
                  《내 생애의 추억 Memorie della mia vita》(1945),    
                  《Commedia dell’ arte moderna》(1945),
주요 작 품 : 《어느 가을날 오후의 수수께끼》,
                  《거리의 우울과 신비》  


그리스에서 출생하였다. 아테네의 미술학교에 다닌 후 뮌헨에 나가, 거기서 A.뵈클린의 영향을 받아 환상적인 예술을 지향하였다. 1910년 이미 독자적인 회화정신이 형성되었으며, 사물이 순간적인 형상에서 깊은 가치를 나타내는, 일종의 형이상적 회화표현으로 나아갔다.
1911~1915년 파리에 머무르며 피카소 등과 사귀었고 입체파의 영향도 받았으나, 그의 본질적인 구상은 화면의 몽환적 구성을 향한 것이었다. 《어느 가을날 오후의 수수께끼》 《아침의 명상》 《거리의 우울과 신비》 등 1910년대 전반의 일련의 작품에서, 그리스·로마를 연상시키는 고전적인 대리석상, 음영이 짙은 투시적 건물, 기계적인 형식들이 얼키고 설킨 근대도시의 단편적 정경 등 이러한 연관성 없는 대상물을 주관적으로 끼워맞춰 몽환적인 고독의 세계를 재구성하였으며, 초현실주의에 많은 영향을 끼쳤다.
이들 일련의 작품의 영향으로 스콜라 메타피지카(Schola Metaphysica:形而上派)라는 새로운 파가 그를 선구자로 하여 형성되었으며, 미래파 이후의 이탈리아화단을 풍미하였다. 1933년부터는 고전적 작풍으로 돌아가 차차 신선미를 잃었으나, 화단의 장로로서 존경받았다. 이 밖에 산문체로 몽상적 세계를 그린 소설 《에브도메로스 Hebdomeros》(1929)와, 자서전풍의 《내 생애의 추억 Memorie della mia vita》(1945) 및 《Commedia dell’ arte moderna》(1945) 등이 있다.


[Chirico, Giorgio de - (1888 -1978)]

Born in Greece, Chirico studied at the Athens Polytechnic School, and painted landscapes until 1906, when he left Greece for Munich to enroll in the Royal Academy of Fine Arts. There, he was greatly influenced by the German philosophers. In 1909, he began a tour of Italy which eventually led to his depictions of "the melancholy of the afternoons of the fine autumn days in Italian towns." One such painting from this period was the The Enigma of a Autumn Afternoon (1910).
After Italy, he lived in Paris, where he exhibited in the Salons d’Automne and the Salons des Independants. Picasso and Apollinaire were said to be the only ones to appreciate his work. In Ferrara, between the years of 1915 and 1918, he invented pittura metafisica (metaphysical painting) with Carlo Carra. He moved to Rome in 1918, where he became a founding member of the Valori Plastici group. He soon abandoned his surrealist style and turned towards classicism. He imposed this new style on his designs for the ballet Bal (1929), written by Rieti for Diaghielv. Breton and his group accused Chirico of betraying his genius during this period.
Chirico finally returned to Rome to embrace an academic lifestyle. To explain this period in his life, Chirico wrote an story entitled Une aventure de Monsieur Dudron (1939), which describes the life of a mad and solitary painter.
출처 : 내마음의 캔버스-그림이야기
글쓴이 : 무상 원글보기
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